Vian kuvaus | Hybrid Vehicle Control ECU:ssa (HEV-ECU), joka laskee hybridiakun (HV-akun) lähtörajat (maksimi käyttöteho) tarkkailemalla akun jännitettä, lataustilaa (SOC) ja sähkökuormaa. Tietyistä ohjelmistologiikan ominaisuuksista johtuen HV-akun tehoa ei ehkä rajoiteta akun suojaamiseksi. Jos kaasupoljinta painetaan nopeasti kiihdyttääksesi ajoneuvoa sen jälkeen, kun sitä on ajettu jatkuvasti ”EV-tilassa” kylmässä lämpötilassa ja HV-akun jännite laskee, jännite voi laskea nopeasti tietyn kynnyksen alle. Jos näin tapahtuu, ajoneuvo näyttää varoitusviestin ja hybridijärjestelmä sammuu, mikä johtaa käyttövoiman menetykseen. Jos ajoneuvo menettää käyttövoimansa suuremmilla nopeuksilla ajettaessa, kolaririski voi kasvaa. ECU päivitetään. |
---|